22. 5. 2017

Det är varmt väder, solen skiner och  sommaren är påväg. Är det då varmt väder? 15ºC. Men eftersom jag lever i Finland och såg snöplättar senast i förgår så är jag nöjd över de 15ºC som finns här i Jakobstad idag. Jag har sommarlov. Fortfarande uppgifter som ska lämnas in före den sista maj. Så man får definiera ordet sommarlov lite själv. Jag börjar arbeta den 5 juni. Tyvärr är det bara för 3 veckor. Jag fyller år den 8 juni. Hela 21 år. Jag har de senaste månaderna varit lite rädd för att fylla 21 eftersom jag jag har känt mig som 21 de senaste 2 åren. Jag gillar åldern 21 och jag skulle gärna vilja stanna där. Lite konstigt att säga det nu förståss när jag inte ens är 21 än.
 
Idag ska jag till biblioteket och se om det finns böcker av en viss författare. Sen ska jag till cubus (eftersom jag har presentkort dit) och se om jag skulle hitta en klänning. Efter det ska jag till halpa-halli, köpa potatissallad och sitta utanför och äta den vid solskenet. Jag annars inte riktigt av en solmänniska men jag passar ändå på när vädret tillåter.
 
 
 
Dagbok | | Kommentera |
Upp