20 saker jag har lärt mig som 20 åring

Så för er som inte vet så fyller jag 21 imorgon. Vissa saker här är mera seriösa ämnen än andra men det är hur som hellst något som jag har lärt mig så länge jag har varit 20 år.
 
1. Lev livet! Istället för att tala och tala om saker som skulle vara roligt att göra, gör det. Vad har du att förlora? ...Pengar
 
2. Pengar kommer och går. Samma gäller det med vikten och håret.
 
3. Man kan sitta och duscha. Helt påriktigt. Så länge man har på varmt vatten på.
 
4. Människor lever inte för alltid. Ta vara på folk som håller dig nära just nu.
 
5. Alla tänker inte som dig.
 
6. Dokumentation av livet väcker upp goda och gamla minnen.
 
7. Känner du dig orättvist behandlad. Få ut det från ditt system.
 
8. Det finns låtar för allt.
 
9. Du blir aldrig för gammal för någonting. T.ex. vattenkrig.
 
10. Om du har tråkigt, far hem. Tråkighet är annorlunda med andra/familj än vad det är när man är själv.
 
11. Passa på att vara ute när det är varmt. Speciellt om du lever i kalla Finland (eller Grönland).
 
12. Allt du gör har en mening.
 
13. Ha inte för strora förväntningar.
 
14. Frysen är en fantastiskt uppfinnig.
 
15. Disskutera med barn. De har ett helt annat tanke sätt än en själv och det är väldigt intressant att höra vad de har att säga.
 
16. Det finns ingen logik för känslor.
 
17. Ta alltid med tandborste och deoderant när du reser någonstans. Under detta år har jag glömt de sakerna pinsamt många gånger och blivit tvungen att köpa nytt hela tiden. Därför har ja nu en rese deoderant och tandborste alltid färdigt i min väska.
 
18. Ta inget förgivet. Man vet inte hur mycket man saknar något/någon före det är försent.
 
19. Våga förlåta andra. Våga förlåta dig själv.
 
20. Det finns ingen annan som kan vara en bättre dig än dig själv.
 
 
Nu börjar kapittel 21 i mitt liv!
Dagbok | |
Upp