Händelserik helg

Idag är det söndag och jag sitter hos Jennifer och äter pulvermos med ketchup från en mugg. Ska börja berätta om gårdagen så obs, ni är varnade, två dagars i ett inlägg. Den senaste veckorna har jag vaknat upp två gånger att jag trott att jag har varit hemma. Vet inte om det betyder att jag på något sätt har haft hem längtan den senaste tiden men jag bestämde mig att komma hem denna helg.
 
Lördag 11. 3. 2017 Korsholm från en annan vinkel, bokstavligen.
Kom till Vasa 13 tiden. Pappa hämtade mig och sen for vi till butiken. När vi kom hem så gjorde hela hushållet pizza. Så länge jag och min bror Markus åt våra pizzor så kollade vi på något serie avsnitt som jag annars inte följer med. Efter maten bestämde vi oss för att fara ut och åka snöskoter. Vilket jag inte har gjort alls under denna vinter. Så visade Markus mig nå villovägar upp på nå broar och små vägar. Roligt var det. Markus och pappa hade planen på att fara på bio på kvällen. Kong, skull island. Så fem före de skulle fara så frågade Markus om inte jag var intresserad av filmen för jag frågade aldrig om jag fick komma med (vilket jag alltid annars gör när de två ska på bio). Jag svarade, vill du ha med mig?! No kan jag kom med!! Ångern som kommer i min brors ansikte när jag fick pappa med på att betala min biljett och mina popcorn. Efter filmen for vi en sväng till pappas kontor och där efter hem. Kollade på melodifestivalen med mamma och somnade nästan på soffan efter en lång dag.
 
Den andra bilden ploppa upp på min instagram.
 
Söndag 12. 3. 2017 Stryp den
Åt familjefrukost med mamma idag kl 11 tiden. Sen övade jag på piano läxan till onsdagen, min syster joinade mig med sin fiol och det blev lite av ett spontant, förskräckligt band. Efter det så spelade vi afrikas stjärna eftersom det lovade jag att vi skulle göra igår. Sen åt vi mat och därefter så körde jag till Jen. Vi for till två olika lidl butiker för att söka efter billiga blommor. Där köpte jag billig nutella och kroisanter. Nu sitter jag här och bara chillar. YOLO.
 
 
 
Dagbok | |
#1 - - Jennifer:

Yaaaz C:

Upp