Nyckel incidenten

God dag gott folk.
Idag är det söndag och jag borde igentligen göra hem uppgifter tills imorgon men jag har en liten historia som jag vill berätta som hände i fredags. Började med att jag åt min familje frukost själv. Sen ringde jag till mamma och talade med henne i nästan 2 timmar. Efter det så kom jag på att jag ville ha något från prisma så jag gick dit. Hittade inte riktigt vad jag sökte efter men köpte ändå något motsvarande. Påvägen hem från prisma så kom jag på att jag ska gå via halpa halli och bokhandeln. Så jag gick in till mitt, förde de sakerna jag köpte från prisma och gick ut igen till halpa halli och till bokhandeln. Jag köpte då inget, bara kollade vad de hade i hyllorna. Sen när jag gick hemåt och täkte ta fram nyckel ur fickan men den var bårta! Nää-ää, har jag låst ut mig! Och Lini är i södra Finland. Och Ronja har lämnat in sin nyckel när hon nu bor med Jakob.
 
Som tack och lov så är jag ganska av en snabb tänkare när det kommer till sådanna kris situationer. Ronja förde in sin nyckel till hyresvärdens syster som jobbar på bokhandeln. Så om jag har tur så har hon fortfarande kvar den nyckeln. Dagen var räddad. Min nyckel hittades på min bermuda säng och hyresvärdens syster sa att kommer att behålla en reserv nyckel för säkerhets skull. Räddare i nöden.
 
 
 
 
 
Dagbok | incident | |
Upp